USA:ssa elokuvamainonta 2K-aikaan
Elokuvamainontaa myyvä Screenvision on tehnyt sopimuksen Yhdysvaltain neljänneksi suurimman elokuvateatteriketju Carmike Cinemasin kanssa. Sopimuksen mukaan Screenvisionin ”alku-show” ennen elokuvaa näytetään Carmiken 2K-resoluutioisilla projektoreilla. Parikymmentäminuuttinen alkuohjelmisto sisältää mainoksia, näytteitä tv-ohjelmista ja elokuvista sekä musiikkivideoita.
Screenvisionin edustajan mukaan muutaman vuoden sisällä kaikki alkuohjelmisto on digitaalista. Digitaalinen ohjelmisto on hänen mukaansa helposti räätälöitävissä erilaisille yleisöille ja nopeasti muokattavissa eri tilanteisiin.
Digitaalisessa mainonnassa Norja on ollut vahva edelläkävijä – Screenvisionin liikkeistä huolimatta USA on tullut perässä. Norjassa mainontaa on ollut jo pitkään 2K-laatuista, onpa siellä kokeiltu jo 3D-esityksiäkin.
Screenvision makes preshow high-def
Digitaalista 3D-mainontaa Norjaan