11.08.2023 | Black Lion Pictures Oy

Titina-zeppeliini lentää perjantaina 11.8. ja lauantaina 12.8. Helsingin yläpuolella

Titina-zeppeliini nousee Meripuistosta perjantaina ja lauantaina klo 18:30 Helsingin ylle juhlistamaan "Titina-terrieri pohjoisnavalla" -animaatioelokuvan odotettua ensi-iltaa.

Titina-zeppeliini nousee perjantaina 11.8. ja launtaina 12.8. Meripuistosta klo 18:30 Helsingin ylle. Mukana lennolla on myös nelijalkainen ystävä Edwin, joka on tiettävästi ensimmäinen Suomessa ilmalaivalle päässyt koira.

Tapahtuma järjestetään ensimmäisenä koirana Pohjoisnavalla vierailleen Titina-terrierin kunniaksi.

Lentoa voi seurata sosiaalisessa mediassa:

Instagram: @titinapohjoisnavalla
Facebook: Titina Pohjoisnavalla
Tiktok: @titina.pohjoisnav

Helsingin yllä nähtävän Titina-ilmalaivan pituus on 41 metriä ja korkeus noin 13 metriä. Tämä elokuvamainen tapahtuma on kaikille avoin ja kunnioittaa Titina-koiran uskomatonta matkaa Pohjoisnavalle.

Suomessa ilmalaiva on vieraillut viimeksi 2013, jolloin tutkimusilmalaiva Pegasos lensi Suomen ilmatilassa. Myös Goodyear-yhtiön ilmalaivat ovat vierailleet Suomessa kaksi kertaa. Japanista vieraili vuonna 2004 Yokoso-ilmalaiva. Lisäksi Suomen yllä on lentänyt vuonna 1930 saksalainen Graf Zeppelin.

Kokoperheen animaatioelokuva Titina-terrieri Pohjoisnavalla on kansainvälisesti palkittu elokuva, joka saa ensi-iltansa Suomessa 25. elokuuta 2023.

Tositapahtumiin perustuvassa elokuvassa seikkaileva Titina-terrieri on tiettävästi ensimmäinen koira Pohjoisnavalla, jonne italialaisen ilmalaivainsinöörin Umberto Nobilen ja norjalaisen tutkimusmatkailijan Roald Amundsenin retkikunta teki vaarallisen mutta menestyksekkään matkan Norge-nimisellä ilmalaivalla vuonna 1926.

Kuva Edwin-koirasta:

Pressikuvat täältä: