26.05.2017 | Finnkino Oy

Riemukas Lauri Mäntyvaaraan tuuheet ripset ensi-illassa 28. heinäkuuta

Hannaleena Haurun ohjaama Lauri Mäntyvaaran tuuheet ripset -elokuvan teaser-traileri on julkaistu. Elokuva saa ensi-iltansa 28.7.2017.

Lyhytelokuvistaan tunnetun Hannaleena Haurun ohjaus Lauri Mäntyvaaran tuuheet ripset saa ensi-iltansa 28.7.2017. Tänään on julkaistu elokuvan teaser-traileri sekä elokuvassa kuultava single Ajelehtii, jonka esittää uuden polven lauluntekijä Ulpu.

Lauri Mäntyvaaraan tuuheet ripset on riemukas tarina rakkaudesta ja vallankumouksesta, crocseista ja kissanpennuista. Bestiskapinalliset Satu ja Heidi vannovat ettei tosirakkaus ole kaupan - kunnes Heidi ihastuu kuumaan lätkälupaukseen. Peruuntuuko vallankumous kun rakkaus astuu kuvaan?

Hannaleena Hauru on yksi Suomen aktiivisimmista lyhytelokuvaohjaajista. Hänen teoksestaan tunnetuimpia ovat Berliinin elokuvajuhlilla kilpaillut poeettinen Älä kuiskaa ystävän suuhun (2010), sekä komediallinen satiiri Säälistäjät (2015). Lauri Mäntyvaaran tuuheet ripset on Haurun esikoispitkä elokuva. Hauru on ensimmäinen 1980-luvulla syntynyt nainen, joka ohjaa pitkän elokuvan Suomen elokuvasäätiön tuella.

Elokuvassa kuullaan laulaja ja laulunkirjoittaja Ulpun soolosingle Ajelehtii. Ulpun edellinen single Anna julkaistiin alkuvuodesta. Ulpu on debyyttialbuminsa viimeistelyn ohella ehtinyt kirjoittaa biisejä co-writena myös muille artisteille (mm. Pete Parkkosen ”Kohta sataa”).

Lauri Mäntyvaaran tuuheet ripset -elokuvan on tuottanut Elokuvayhtiö Aamu, levitysoikeudet Suomessa omistaa Scanbox Entertainment ja sen levittää Finnkinon elokuvalevitys. Elokuva on osa Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoden ohjelmaa.

Teaser-traileri: https://youtu.be/A9aUpJ96A_w
Lehdistömateriaali: www.filmikamari.fi / tunnus: press / salasana: noutaja
IG: lmtrelokuva
Ulpu, Ajelehtii: https://lnk.to/ajelehtiiEm

Synopsis:
Omaa polkuaan kulkevat bestiskapinalliset Satu ja Heidi sabotoivat pinnallisia kesähäitä, koska vannovat ettei rakkaus ole kaupan - kunnes Heidi ihastuu päätä pahkaa kuumaan lätkälupaukseen Lauri Mäntyvaaraan. Satu jää yhtäkkiä yksin vallankumouksensa kanssa, kun Heidin silmissä tanssii vain söpöjä kissanpentuja sekä rasvattuja rintalihaksia.

Apua olisi tarjolla Heidin isoveljeltä Henriltä - mutta onko hän crocseineen vain toisenlainen uhka? Ystävyys, rakkaus ja maailmanparantaminen törmäävät lätkän, liekinheittimien ja surrealistisen rahkaristeilyn kanssa. Satu joutuu päättämään, mitä hän oikeasti haluaa. Ja uskaltaako sitä tavoitella.

Näyttelijät:
Inka Haapamäki, Rosa Honkonen, Santeri Helinheimo Mäntylä, Tiitus Rantala, Peter Kanerva, Janni Hussi, Samuli Vauramo

Lisätietoja:
Annika Vainio
tiedotus@scanbox.com
puh. 040 756 4337

Riina Liukkonen
riinaL@scanbox.com
puh. 040 539 1592

Scanbox Entertainment on yksi Pohjoismaiden johtavista independent-elokuvien levitysyhtiöistä. Vuonna 1980 perustettu yhtiö tuo teattereihin vuosittain noin 20 elokuvaa, lisäksi se julkaisee yli 40 nimikettä tallenteena ja suoratoistopalveluissa. Yhtiö keskittyy laadukkaisiin ja sisällöllisesti omaleimaisiin kansainvälisiin nimikkeisiin yli genrerajojen sekä kotimaisiin elokuviin kaikissa Pohjoismaissa. Scanboxin päämaja on Kööpenhaminassa, ja toimistot sillä on Helsingin lisäksi myös Oslossa, Tukholmassa ja Göteborgissa. Yhtiötä johtaa Sigurjon Sighvatsson.