07.05.2024 | Elävän kuvan keskus ELKE ry

Cinema Orion tuo kaivatut yönäytökset takaisin Helsinkiin

Lauantain myöhäisilloissa tullaan näkemään niin ensi-iltaelokuvia kuin erikoisnäytöksiäkin. Yönäytökset avaa Suomen ensiesitys odotetusta kauhudraamasta Kuinka kuolleita käsitellään lauantaina 11.5.

Viikonloppujen säännölliset yönäytökset olivat Helsingissä itsestäänselvyys vuosikymmenten ajan. Yllättäen ne kuitenkin katosivat kokonaan pari vuotta sitten. Nyt Cinema Orion palauttaa perinteet kunniaan.

Yönäytökset avaa lauantaina 11.5. klo 22.10 Suomen ensiesityksenä ennakkonäytös Sundance-palkitusta pohjoismaisesta kauhudraamasta Kuinka kuolleita käsitellään. Elokuva perustuu John Ajvide Lindqvistin (Ystävät hämärän jälkeen) romaaniin.

Kevään, kesän ja alkusyksyn aikana yönäytöksissä tullaan näkemään mm. tuore Furiosa: A Mad Max Saga, Alejandro Jodorowskyn Santa Sangre (1989), John Watersin kulttiklassikoita, Lucio Fulcin The Beyond (1981), uusi Alien: Romulus, sekä tanskalainen Speak No Evil (2022) ja sen tuleva Hollywood-uusintaversio.

Yönäytökset Cinema Orionissa lauantaisin klo 22 jälkeen.

Kuinka kuolleita käsitellään lauantaina 11.5. klo 22.10, liput ja lisätiedot.

Cinema Orion
Eerikinkatu 15, Helsinki