29.11.2023 | Helsinki Film Festival

Pelastetaan Rakkautta & Anarkiaa -kampanja etenee kohti tavoitettaan – tukinäytökset jatkuvat joulukuussa

Pelastetaan Rakkautta & Anarkiaa -tukikampanja on tähän mennessä kerännyt 36 500 euroa 45 000 euron tavoitteesta, ja seuraavat tukinäytökset koittavat 14.12.2023. Finnkinon Kinopalatsissa nähdään kaksi polttelevan kuumaa ennakkonäytöstä: All of Us Strangers ja Dream Scenario.

20.11.2023 lanseerattu Pelastetaan Rakkautta & Anarkiaa -kampanja on reilussa viikossa kerännyt jo 36 500 euroa. Tavoitteena on 45 000 euroa. Kampanjan tuotot käytetään kokonaisuudessaan festivaalin viimeaikaisten poikkeusvuosien aiheuttamien tappioiden kattamiseen ja valoisan tulevaisuuden turvaamiseen. Bio Rex Lasipalatsissa 27.11. järjestetty tukinäytösiltama keräsi yhteensä 892 katsojaa.

“Olemme valtavan otettuja ja kiitollisia kaikesta tuesta, jota olemme yleisöltä ja kumppaneilta saaneet. Avun määrä kertoo festivaalin suuresta merkityksestä ja arvostuksesta niin yleisölle kuin alalle. Työtä tappioiden korjaamiseksi jatketaan vielä ahkerasti, mutta tulevaisuus näyttää jo hyvin valoisalta!” kommentoi HIFF – Rakkautta & Anarkiaa -yhdistyksen toiminnanjohtaja Anna Möttölä.

Tukinäytökset saavat jatkoa torstaina 14.12.2023, kun Finnkino Kinopalatsissa nähdään kaksi kuumaa ennakkonäytöstä. Illan avaa Andrew Haigh’n sydäntäsärkevä All of Us Strangers. Koskettavan draaman pääosissa nähdään Andrew Scott, joka hurmasi R&A-vieraana vuonna 2014, sekä nousukiidossa oleva nuoren polven tähti Paul Mescal, joka vakuutti keväällä ensimmäisen R&A Spring Breakin avajaiselokuvassa Aftersun. Telluriden ja New Yorkin festivaaleilla huippuarviot saanut elokuva on yleismaailmallinen kuvaus yksinäisyydestä, surusta ja ihon alle menevästä rakkauden kaipuusta. All of Us Strangers saa Suomen ensiesityksensä tapahtumassa. The Walt Disney Company Nordic tuo elokuvan teatterilevitykseen 8.3.2024.

Illan päättää Nicolas Cagen tähdittämä Dream Scenario, joka on aiheuttanut hurmosta niin Toronton kuin Sitgesin genre-elokuvafestivaaleilla. Kotimaisen ennakkoensi-iltansa elokuva sai Night Visions -festivaaleilla marraskuussa. Paul Matthews (Cage) on yliopistoprofessori, jolle ei koskaan tapahdu mitään. Kun hän alkaa ilmestyä kiihtyvällä tahdilla yhä useampien ihmisten uniin, kiinnostuu media kummallisesta ilmiöstä. Unien mies ei kuitenkaan pysy kauaa aisoissa, kuten ei suosiokaan. Elokuvan on ohjannut Kristoffer Borgli (Sick of Myself, R&A 2022) ja tuottanut kauhumestari Ari Aster. Kun keitokseen lisätään omassa sarjassaan painiva Nicolas Cage, on kyseessä unelmien genrekokoonpano. Cinemanse tuo elokuvan teattereihin 16.2.2024.

Liput tulevat myyntiin 29.11.2023. kello 11.00 festivaalin sivustolle osoitteeseen hiff.fi. Tukijoukkoihin on myös liittynyt jo useampi yritys. Rakkautta & Anarkiaa haluaa kiittää kumppaneitaan: Amos Rex / Rex Events, B-Plan Distribution, Cinemanse, Cinema Mondo, Dionysos Films, Elokuvayhtiö Aamu, Eventio, Finnkino, Gofilex, Kinomagia, Konstsamfundet, Punavuoren Folio, Pure Waste, Saga Vera Oy, Tekele Productions ja Zodiak.

Tiedotteen kuva: Dream Scenario © Scanbox Entertainment / A24

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt