27.03.2023 | Pirkanmaan elokuvakeskus

Mika Kaurismäen Hassisen Kone 40 vuotta myöhemmin elokuvan 65 min mittainen konserttiosuus esityksiin pe 31.3. alkaen!

17.3. ensi-illlassa ollut elokuva saa seurakseen 65 min mittaisen konserttiosuuden 31.3. alkaen, jossa yhtyeen musiikki pääsee esiin täydellä voimalla ja yleisön Ratinan stadionilla hullaantumaan!

17.3. ensi-illlassa ollut elokuva saa seurakseen tunnin mittaisen konserttiosuuden 31.3. alkaen, jossa yhtyeen musiikki pääsee esiin täydellä voimalla ja yleisön Ratinan stadionilla hullaantumaan! Dokumentti 80 min ja konserttiosuus 65 min, yhteiskesto 145 min.

HASSISEN KONE 40 VUOTTA MYÖHEMMIN -dokumenttielokuva kertoo yhtyeestä, joka muistetaan lyhyestä iästään huolimatta edelleen yhtenä ikonisimmista suomirockin bändeistä kautta aikojen. Elokuva kertoo paitsi yhtyeen 40-vuotisjuhlakonsertista ja siihen valmistautumisesta, myös yhtyeen historiasta ja sen

jäsenten kasvusta nuorisojulkkiksista aikuisiksi. Kaurismäen elokuva on pala suomalaista populaarimusiikin historiaa, jossa yksi ympyrä sulkeutuu

???

HASSISEN KONE 40 VUOTTA MYÖHEMMIN 80 min + KONSERTTIOSUUS 65 min: yhteiskesto 145 min (Suomi 2023)

Ohjaus: Mika Kaurismäki

Musiikki: Hassisen Kone

Käsikirjoitus Mika Kaurismäki & Antti Kuivalainen

Tuotanto: Marianna Films Oy / Mika Kaurismäki,

Kuvaus: Tahvo Hirvonen

Äänisuunnittelu: Joonas Jyrälä

Levitys: Pirkanmaan elokuvakeskus / Juha Elomäki

Elokuvan ensi-ilta elokuvateattereissa oli 17.3.23.

Terveisin ja lisätiedot:

Juha Elomäki