16.06.2022 | Finnkino Oy

Top Gun: Maverick nousi kolmessa viikossa vuoden katsotuimmaksi elokuvaksi

Tom Cruisen tähdittämä elokuva siivitti toukokuun kävijämäärät poikkeuksellisiin lukemiin elokuvateattereissa koko maassa.

26. toukokuuta ensi-iltansa saanut, Tom Cruisen tähdittämä Top Gun: Maverick nousi kolmessa viikossa vuoden katsotuimmaksi elokuvaksi. Elokuvan on tähän mennessä nähnyt Suomessa elokuvateattereissa jo 182 956 katsojaa.

Perinteisesti toukokuu on ollut elokuvateattereissa vuoden hiljaisinta aikaa, mutta tänä vuonna toukokuu oli valtakunnallisesti vuoden paras kuukausi. Toukokuun kokonaiskävijämäärä suomalaisissa elokuvateattereissa oli 548 958 kävijää. Koko vuoden kävijämäärä oli toukokuun jälkeen 2 071 949 katsojaa (Lähde: Suomen Filmikamari).

"Yleisöpalaute elokuvasta on ollut ennennäkemättömän hyvää, jopa ylistävää. Top Gun: Maverick on tälläkin hetkellä elokuvateattereissa selkeästi viikon katsotuin elokuva, ja tulee todennäköisesti ylittämään 200 000 katsojan rajan tulevana viikonloppuna," sanoo Finnkinon elokuvalevityksen johtaja Mika Nieminen.

Vuoden 2022 katsotuimmat elokuvat Suomessa:

1.    Top Gun: Maverick 182 956 katsojaa
  2.    The Batman 173 738 katsojaa