31.05.2022 | Aurora Studios

PELLE HERMANNI –ELOKUVA SAA ENSI-ILTANSA 9. SYYSKUUTA

Kesäkuussa kuvataan jo toista Pelle Hermannia Porin Kirjurinluodossa

Timo Koivusalon ohjaama Pelle Hermanni -elokuva tulee elokuvateattereihin 9. syyskuuta.

Pääroolissa Pelle Hermannina nähdään Vesa Vierikko ja myös muissa rooleissa nähdään maan eturivin näyttelijöitä: Martti Suosalo, Iina Kuustonen, Hannu-Pekka Björkman, Minttu Mustakallio, Heikki Nousiainen, Tom Lindholm, Linda Wiklund, Ylermi Rajamaa ja Tuija Piepponen. Mukana ovat myös lahjakkaat lapsinäyttelijät Milo Tamminen ja Oona Hakanpää.

Elokuvan on käsikirjoittanut Pelle Hermanni -hahmon luonut kirjailija Simo Ojanen ja Timo Koivusalo.

Elokuvan levitysyhtiönä toimii Aurora Studios ja sen lisäksi tuotannon rahoituksessa ovat mukana Finnish Impact Film Fund, Elisa Viihde ja MTV.

"Olen erittäin riemuissani, että Aurora Studios saa tuoda valkokankaille Pelle Hermannin kaltaisen elokuvan. Kaikki sen ennakkoon nähneet ovat hurmaantuneet loisteliaan näyttelijäkaartin työhön ja mielikuvitusta kiehtovaan värikkääseen sirkusmaailmaan", Aurora Studiosin levitysjohtaja Hanna Lajunen iloitsee. "Elokuvan lämminhenkisen ja nauruhermoja kutkuttavan tarinan myötä uskallan vilpittömästi puhua kaikkien aikojen kotimaisesta koko perheen elokuvasta", Lajunen jatkaa.

Tänään on julkaistu myös elokuvan musiikkivideo, jolla kuullaan Diandran elokuvaan laulama laulu: “Ootko tosissas!”
Linkki videoon: https://youtu.be/hNDHbsV3A-s

Kesäkuussa kuvataan jo toista Pelle Hermanni -elokuvaa.

Uuden Pelle Hermanni ja Hypnotisoija -elokuvan kuvaukset alkavat 7. kesäkuuta Porin Kirjurinluodossa. Mukana on sama näyttelijäkaarti kuin syyskuussa ensi-iltaan tulevassa elokuvassa.

“Olen todella onnellinen mies, kun kamerat kohta käynnistyvät ja pääsemme kuvaamaan tämän huippuhienon näyttelijäporukan kanssa jo toista Pelle Hermanni -elokuvaa”, Timo Koivusalo iloitsee. “Juuri tällainen hyväntahtoinen ja riemastuttava tarina on sitä mitä tämä aika nyt tarvitsee”, hän sanoo.

Lisätiedot:
Mikko Peltola