07.10.2021 | Future Film

Koko perheen seikkailuelokuva ETSIVÄTOIMISTO HENKKA & KIVIMUTKA saa ensi-iltansa keväällä 2022 - tässä ensimmäinen maistiainen!

Palkitun Kalle Veirron rakastettuun kirjasarjaan pohjautuva elokuva Etsivätoimisto Henkka & Kivimutka tulee elokuvateattereihin keväällä 2022.

Henkka Virtanen (Mikael Ehn) ja J.K. Kivimutka (Veetu Hietanen) ovat jännitystä etsivät ystävykset, jotka ovat perustaneet oman etsivätoimiston. Rauhallisella pientaloalueella alkaakin tapahtua, kun koulumatkalla löytyy todiste mahdollisesta rikoksesta!

Etsivätoimisto Henkka & Kivimutka on Väinö Weckströmille ja Jarkko Felinille ensimmäinen pitkän elokuvan ohjaustyö:

”Tartuimme tähän elokuvaprojektiin suurella innolla. Lapsuutemme hienoimpiin ajanvietteisiin kuuluivat salapoliisi-, vakoilu-, poliisi- ja rosvoleikit. Tässä elokuvassa pääsemme sukeltamaan näihin lapsuutemme parhaimpiin hetkiin Henkan ja Kivimutkan näkökulmasta.”

Elokuvan pääosarooleissa nähdään Veetu Hietanen, Mikael Ehn ja Sira Junno, ja muissa rooleissa mm. Heikki Nousiainen, Pirjo Heikkilä, Annu Valonen, Anna Pitkämäki ja Tapani Kalliomäki. Elokuva perustuu Topelius-palkitun Kalle Veirron kirjoittamaan lasten- ja nuortenkirjasarjaan. Veirto palkittiin vuonna 2017 myös lastenkulttuurin valtionpalkinnolla.

Elokuvasta on nyt julkaistu teaser-traileri, juliste ja ensimmäinen still-kuva.

>> Katso elokuvan teaser-trailer tästä

Teaser on medioiden vapaasti jaettavissa.

Elokuvan tapahtumapaikkana on lahtelainen pientaloalue. Kuvaukset Lahdessa saivat jopa kansainvälistä elokuva-alan huomiota ekologisuudestaan. Kuvaukset toteutettiin kestävän kehityksen ja kiertotalouden periaattein kaikilla keskeisillä osa-alueilla.

Koko perheen seikkailuelokuva Etsivätoimisto Henkka & Kivimutka saa ensi-iltansa keväällä 2022. Elokuvan ovat ohjanneet ja käsikirjoittaneet Väinö Weckström ja Jarkko Felin, ja se pohjautuu palkitun Kalle Veirron lasten- ja nuortenkirjasarjaan. Pääosarooleja näyttelevät Veetu Hietanen, Mikael Ehn ja Sira Junno. Elokuvan on tuottanut Fishcock Films Company Oy ja sen levittää Oy Future Film Ab.

SYNOPSIS

Henkka Virtanen löytää koulumatkallaan todisteen mahdollisesta rikoksesta. Ystävänsä J.K. Kivimutkan kanssa pojat päättävät selvittää mitä oikein on tapahtunut, sillä nämä rikosasiathan kuuluvat poikien perustaman etsivätoimiston tehtäviin. Kun selviää, että alueen postilaatikot ovat yön aikana kadonneet, on etsivätoimistolla selvitettävänään jo kaksi rikosta. Alkaa hauska ja jännittävä seikkailu, jossa pojat joutuvat kohtaamaan myös omat pelkonsa.

Lisätiedot:

Future Film, Harry Päiväläinen +358 400 694 953, harry.paivalainen@futurefilm.fi

Fishcock Films Company Oy, tuottaja Jani Tiihonen, 040 719 8654, tiihonen@fishcockfilms.com

Haastattelut, lisätiedot: tiedottaja Katja Viitalähde-Annala, 050 395 6084, katja.viitalahde@cestlavie.fi