01.09.2021 | Oy KinoScreen Illusion ltd

RUOTSALAINEN TIIKERIT SAA SUOMEN ENSI-ILTANSA 15.10.

Tigrar, suomeksi Tiikerit, eli Ruotsin ehdokas Pohjoismaiden neuvoston elokuvapalkintoon, tulee Suomeen teatterilevitykseen Kinoscreen Illusionin kautta. Ensi-ilta on 15.10. kautta maan.

Elokuva perustuu tositarinaan Martin Bengtssonista, joka 16-vuotiaana oli yksi kaikkien aikojen lupaavimmista ruotsalaisista jalkapalloilijoista.

Elokuvan pääosassa nähdään Erik Enge, joka on kotoisin Ahvenanmaalta. Engen ura sai alkunsa Ulrika Bentgsin ohjaaman Lärjungen (Oppipoika) -elokuvan myötä. Aiemmin tänä vuonna, hänet palkittiin Göteborgin elokuvajuhlilla parhaana näyttelijänä, ja Tigrar -elokuva palkittiin samassa yhteydessä parhaana pohjoismaisena elokuvana.

Martin Bengtsson on Ruotsin kaikkien aikojen lupaavimpia jalkapalloilijoita. Pojan unelma toteutuu 16-vuotiaana, kun hänet myydään italialaiseen suurseuraan. Unelmalla on kuitenkin kova hinta, joka syntyy uhrauksista, omistautumisesta, paineista ja ennen kaikkea yksinäisyydestä. Martin alkaa kyseenalaistaa sitä, haluaako hän sittenkään elää tällaista elämää. Ronnie Sandahl kertoo tositarinan 16-vuotiaasta jalkapallolahjakkuudesta Martin Bengtssonista ja tarjoaa ainutlaatuisen näkökulman ammattilaisurheilun maailmaan. Tigrar (Tiikerit) -draama on kasvutarina nuoren miehen pakkomielteestä maailmassa, jossa kaikella ja kaikilla on hintalappu.

Lisätietoa:

Kinoscreen Illusion, Klas Fransberg, puh. 040 587 21 71, klas@cinemedia.fi