20.03.2020 | Finnkino Oy

Kätyrit: Grun tarina -elokuvan ensi-ilta siirtyy

Kätyrit: Grun tarina –elokuvan ensi-ilta siirtyy. Elokuvan ensi-ilta Suomen elokuvateattereissa oli päivätty perjantaille 3. heinäkuuta. Elokuvan uusi ensi-iltapäivämäärä ei ole vielä varmistunut ja julkaistaan myöhemmin.

”Ranskassa vallitsevan tilanteen kriittisyyden takia joudumme väliaikaisesti sulkemaan Pariisissa sijaitsevan Illumination Mac Guff -studiomme. Päätöksellämme noudatamme Ranskan hallinnon ohjeita ja teemme kaikkemme viruksen leviämisen estämiseksi sekä työntekijöidemme ja heidän perheidensä suojelemiseksi. Tästä syystä emme pysty viimeistelemään Kätyrit: Grun tarina –elokuvaa ajoissa kesä-heinäkuun vaihteeseen suunniteltua kansainvälistä julkaisua varten. Painiskellessamme tämän kriisin laajuutta vastaan meidän on pantava työntekijöidemme turvallisuus kaiken muun edelle. Toivomme, että löydämme pian uuden julkaisupäivän Grun ja kätyreiden paluuta varten,” sanoo Chris Meledandri, Illumination –animaatiostudion perustaja ja toimitusjohtaja.

Elokuvan teatterilevityksestä Suomessa vastaa Finnkinon elokuvalevitys, joka edustaa Suomessa Universal Pictures –studion ensi-iltoja.

Lisätiedot medialle:

Liisa Sauri