06.02.2020 | Black Lion Pictures Oy

VIHANPIDOT-ELOKUVAN LEHDISTÖNÄYTÖS HELSINGISSÄ

Tervetuloa Vihanpidot-elokuvan Helsingin lehdistönäytökseen Ti 11.2. klo 14:00, Tennispalatsi, Sali 2.
Paikalla tekijävieraita.

Tervetuloa VIHANPIDOT-elokuvan Helsingin lehdistönäytökseen.
Paikalla elokuvan ohjaaja-käsikirjoittaja Miska Kajanus ja näyttelijät Saara Inari, Henry Pöyhiä sekä Hanna Angelvuo. Lisäksi paikalla executive-tuottajat, Common Ground Media -tuotantoyhtiön Carlos Butler ja Brandon Johnson.

* HUOM! ELOKUVAN AINOA HELSINGIN LEHDISTÖNÄYTÖS!

Ti 11.2.2020, klo 14:00

TENNISPALATSI- SALI 2 (Helsinki)

14:00 Elokuva alkaa
15:20 Lehdistötilaisuus salissa
16:00 Tilaisuus päättyy

SYNOPSIS

Viisi parikymppistä luokkatoveria tapaa pitkästä aikaa, ja he matkaavat Janen (Saara Inari) mökille viettämään ikimuistoisen illan. Vanhat kouluaikaiset katkeruudet nousevat kuitenkin pintaan, ja tunteet alkavat kuohua. Kun tunnelma kääntyy uhkaavaksi, nuoret alkavat epäillä onko saarella heidän lisäkseen jotain muuta. Yhden verisen yön aikana vanhat kalavelat selvitellään, menneisyyden haavat revitään auki, ja kostamatta jääneet teot kostetaan.

Elokuvan pääosaa esittää Alina Tomnikov. Muissa rooleissa nähdään Hanna Angelvuo, Karlo Haapiainen, Saara Inari ja Henry Pöyhiä.

Kyseessä on Found footage -tyyppinen kauhuelokuva. Ohjaaja-käsikirjoittaja Miska Kajanuksen metodina oli, että näyttelijät eivät saaneet lukea käsikirjoitusta etukäteen. Kuvaustilanteessa kukaan näyttelijöistä ei siis tiennyt, kuka hahmoista tulisi kuolemaan.

Elokuva on jo herättänyt kiinnostusta rapakon takaa, ja elokuvalle ollaan suunnittelemassa  Yhdysvalloissa kuvattavaa jatko-osaa. Common Ground Media -tuotantoyhtiön omistavat elokuvatuottajat Carlos Butler ja Brandon Johnson ovatkin tulossa Suomeen elokuvan ensi-iltaan.

Elokuva saa ensi-iltansa 14.2.

PRESSIMATERIAALIT: https://www.blacklionpictures.fi/vihanpidot/

Lisätietoja: Miika J. Norvanto / miika@blacklionpictures.fi / 050-539 7399