27.09.2019 | Finnkino Oy

Judy-elokuvan soundtrack on Renée Zellwegerin ensimmäinen soololevy

"In 15 years at #TIFF [Toronto International Film Festival] I have never seen a standing ovation like the one for Renée Zellweger at Judy"

– Jenelle Riley, Variety

Oscar-palkittu Renée Zellweger esittää uudessa Judy-elokuvassa ikonista Judy Garlandia ja uudelleenversioi hänen rakastetuimpia kappaleitaan tänään julkaistulla elokuvan soundtrackilla. Levyllä näyttelijättären kanssa duetoivat Sam Smith ja Rufus Wainwright. Kuuntele uunituoretta albumia täältä.

Glamourin ja kyynelten täyteinen Judy-elokuva saapuu Suomessa elokuvateattereihin tuoreeltaan 25. lokakuuta. Se kertoo tositarinan elokuva- ja showbisneslegenda Judy Garlandista keskittyen Lontoossa 1960-luvun lopulle sijoittuneisiin, hänen viimeisiksi jääneisiin konsertteihin.

Lue lisää elokuvan tekemisestä: Lataa tästä production notes
Teaser traileri (1 min)  | Traileri (2 min 30 sek)
Pressikuvat: Filmikamari

Talvella 1968 legendaarinen laulaja ja näyttelijä Judy Garland (Renée Zellweger) saapuu keskelle svengaavaa Lontoota esiintyäkseen viiden viikon ajan loppuunmyydyille konserttisaleille. Hänen rakettimaisesta nousustaan kansainväliseksi elokuvatähdeksi Ihmemaa Ozin pääosan siivittämänä on kulunut 30 vuotta. Mutta jos hänen äänensä väri onkin näistä päivistä haalistunut, sen vaikutus on vain kasvanut. Valmistautuessaan esityksiin, taistellessaan managerinsa kanssa, lumotessaan säestäjänsä ja muistellessaan uraansa ystävien ja fanien kanssa, hänen terävä älynsä ja lämmin persoonansa ovat aina läsnä. Hänen ikuiseen rakkauden kaipuuseensa vastaa myrskyisä romanssi Mickey Deansin kanssa, josta on pian tulossa hänen viides aviomiehensä. Elokuva Judy, jossa kuullaan joukko Garlandin rakastetuimpia kappaleita, kertoo viihteen historian lehdille jääneestä äänestä, kyvystä rakastaa ja maagisesta hohdosta, joka ympäröi yhtä maailman suurimpiin tähtiin kuulunutta naista.

Lisätiedot medialle

Elokuva: