17.05.2019 | SF Studios

Eksklusiivinen ennakkokurkistus ANGRY BIRDS -ELOKUVA 2:een – linnut ja possut liittoutuvat yhteistä uhkaa vastaan

Riku Nieminen ääninäyttelemästään punaisesta linnusta: "Red on lähellä minua itseäni." ANGRY BIRDS -ELOKUVA 2 nähdään Suomen elokuvateattereissa kautta maan 9.8.2019.

Mikään ei yhdistä vannoutuneita vastustajia siten, kuin yhteinen uhka. Siksi tiistaina alkaneen Cannesin elokuvajuhlien aattona Angry Birds -linnut ja vihreät possut liittoutuivat. Uuden lentävän vastustajan uhkaamina linnut ja possut ovat reilun kiistakaveruuden nimissä yhdistäneet nyt voimansa, ritsansa, siipensä ja sorkkansa ollakseen paitsi vahvempia, myös lähempänä toisiaan kuin koskaan.

Samalla elokuvan ohjaaja Thurop Van Orman, tuottaja John Cohen ja originaalin englanninkielisen version ääninäyttelijätähti Josh Gad (Chuck) julkaisivat Cannesissa eksklusiivisen sneak peek -videon Angry Birds -elokuva 2:sta. Videon suomenkielinen versio on nyt julkaisuvapaa (YouTubessa: https://youtu.be/-B3wBC_gOLM).

– Mahtavaa olla Cannesissa edustamassa elokuvaa, josta olen ylpeä, totesi ohjaaja Van Orman julkistamisen yhteydessä.

Elokuvan tuottaja John Cohen on innoissaan uuden Angry Birds -tarinan mahdollistamasta hauskanpidosta lintujen ja possujen kanssa.

– Kun vuonna 2016 julkaisimme ensimmäisen Angry Birds -elokuvan Cannesissa, laukaisimme samalla sen katsojatilastojen huipulle ympäri maailman. Elokuvan muodossa Angry Birds -tarinaa voi laajentaa entisestään, kertoo tuottaja Cohen.

Ennakkokurkistusklipissä nähdään aavistus lintujen ja possujen tarinan etenemisestä. Kohtauksessa punainen lintu Red ja vihreiden possujen johtohahmo Leonard kohtaavat toisensa toisaalta tuttuun nahistelevaan tyyliinsä, toisaalta aivan ennenkokemattomissa merkeissä: on tullut aika pitää vastustajat lähellä, sillä hädässä kiistakaveri tunnetaan.

Ennakkokurkistusklipin lisäksi elokuvasta on nyt julkaistu myös yksi lehdistövalokuva, ensimmäinen suomenkielinen juliste sekä valokuva Cannesissa tapahtuneesta julkistuksesta. Materiaalien latausinfot löytyvät tämän tiedotteen lisätiedoista.

Ville Myllyrinne: ”Hahmoni palaa tarinaan aivan uudesta kulmasta!”

Nyt julkaistavan ennakkokurkistusvideon hahmoääninä kuullaan elokuvasarjan ensimmäisen osan tapaan kotimaisen komedian kiintotähtiä Riku Niemistä (Red) ja Ville Myllyrinnettä (Leonard).

Niemisen historia Redin lähellä on tunnettua pidempi – ja hänelle itselleen mieluinen.

– Ääninäytteleminen on hyvin mielenkiintoista. Olin sitä paitsi jo opiskeluaikoinani mukana demoamassa Angry Birds -lintujen tunnetiloja animaattoreiden, äänisuunnittelijoiden ja pelisuunnittelijoiden kanssa. Joten kun sain Redin roolin, olin innoissani! Riku Nieminen kertoo.

–  On aina kunnia-asia olla tekemässä pääroolia – ja vieläpä tällaisen suomalaista osaamista maailmalle vieneen keihäänkärjen, Angry Birdsin, pääosassa.

Nieminen kokee Redin hahmon muutenkin itselleen läheiseksi.

– Red on lähellä minua itseäni, pystyn samaistumaan häneen. Red ja minä olemme molemmat temperamenttisia, mutta meillä molemmilla on ennen kaikkea lämmin ja positiivinen pohjavire, Nieminen valaisee.

– Minusta on hienoa, että sellaiset nahistelijat, kuin nämä valloittavat linnut ja possut, ovat löytämässä nyt aivan uudenlaista kumppanuutta.

Myös Ville Myllyrinne antaa mielellään äänensä possurintaman johtohahmolle Leonardille.

– Ääninäytteleminen valmiiksi olemassa olevan materiaalin päälle on oma erikoinen juttunsa ja tarjoaa tiukat raamit, joiden sisälle ilmaisu tulee rajoittaa. Haasteena se on uniikki ja innostava tällaiselle monessa mukana olleelle, pohtii Myllyrinne.

– On mukava hypätä jälleen Leonardin nahkoihin, varsinkin, kun hahmoni palaa tarinaan aivan uudesta kulmasta. Uskon katsojien nauttivan lopputuloksesta!

Angry Birds -elokuva 2:n suomenkielisessä versiossa tullaan kuulemaan lukuisia ääninäyttelijöitä – sekä ensimmäisestä Angry Birds -elokuvasta tuttuja että uusia yllättäviäkin ääniä. Elokuvan ääninäyttelijäkaarti julkistetaan myöhemmin.

Angry Birds on suomalaisen Rovio Entertainmentin lisensoima, maailmanlaajuisesti suosittuun mobiilipeliin pohjautuva brändi. Angry Birds -elokuva 2 on Sony Pictures Animationin ja Sony Pictures Entertainmentin tuotantoa. Suomessa elokuvan levittää ja markkinoi SF Studios.

Ensimmäinen Angry Birds -elokuva (2016) keräsi Suomessa kaikkiaan 336 373 katsojaa.  Angry Birds -elokuva 2 saa ensi-iltansa Suomessa 9.8.2019.

EXCLUSIVE SNEAK PEAK – ENNAKKOKURKISTUS ELOKUVAAN

Katso ja julkaise video!

YouTube: https://youtu.be/-B3wBC_gOLM

• Videotiedostoa voit tarvittaessa tiedustella elokuvan tiedotuksesta.

LEHDISTÖMATERIAALI

Filmikamarissa:

www.filmikamari.fi/pressit/elokuvat.php?action=show&movie_id=3916

• Elokuvan teaser-traileri, ensimmäinen juliste sekä yksi still-valokuva elokuvasta ja yksi valokuva Cannesissa tapahtuneesta videoklippijulkistuksesta.
  • Lisää lehdistömateriaalia julkaistaan myöhemmin.

www.fb.com/sonypicturessuomi

SYNOPSIS

Angry Birds -elokuva 2 liidättää lentotaidottomien lintujen ja kujeilevien possujen seikkailut täysin uusiin korkeuksiin! Kun uusi uhka asettaa sekä Lintusaaren että Possusaaren vaaraan, Red, Sakke, Pommi ja Mahti Kotka värväävät apuun Saken sisaren Silverin ja vanhat riidat unohtaen he yhdistävät voimansa possujen Leonardin, tämän apulaisen Courtneyn sekä teknopossu Garryn kanssa ja muodostavat yllättävän supertiimin pelastaakseen kotinsa.

LISÄTIEDOT: ANGRY BIRDS -ELOKUVA 2

Sanna-Maria Rantanen

Angry Birds -elokuva 2:n lehdistötiedotus

HYPR Agency & Mindtrix Oy Co. SF Studios

sanna.rantanen@sfstudios.fi

LISÄTIEDOT: ROVIO ENTERTAINMENT

Minna Eloranta

Senior Communications Manager

Rovio Entertainment

minna.eloranta@rovio.com

+358 50 486 2017

ROVIO ENTERTAINMENT

Rovio Entertainment Oyj on maailmanlaajuinen, peleihin keskittyvä viihdeyhtiö, joka luo, kehittää ja julkaisee mobiilipelejä, joita on jo tähän mennessä ladattu 4,5 miljardia kertaa. Rovio tunnetaan parhaiten Angry Birds -brändistään, joka sai alkunsa mobiilipelistä vuonna 2009 ja on sittemmin lisensointinsa kautta laajentunut peleistä erilaisiin viihde- ja kuluttajatuotekategorioihin. Tänään yhtiö tarjoaa useita mobiilipelejä, animaatioita ja on tuottanut Angry Birds -elokuvan, joka oli ensi-iltaviikonloppunaan lipputulojen kärjessä 50 maassa, ja jonka jatko-osa on tulossa jakeluun 2019. Rovion pääkonttori on Espoossa ja yhtiö on listattu NASDAQ Helsingin päälistalla tunnuksella ROVIO.

Kotisivu: www.rovio.com

Twitter: www.twitter.com/Rovio @rovio

Angry Birds -elokuvan Facebook: www.fb.com/AngryBirdsMovie

Angry Birds -YouTube: www.youtube.com/angrybirds

Angry Birds -Instagram: www.instagram.com/angrybirds @angrybirds

Angry Birds -Twitter: www.twitter.com/angrybirds @angrybirds

SONY PICTURES ANIMATION

Sony Pictures Animation tuottaa monipuolisesti animaatio- ja perheviihdettä maailmanlaajuiselle yleisölle. Visuaalisesti uraauurtava ja kriitikoiden kiittämä Spider-Man™: Kohti hämähäkkiversumia, tekijöinä Phil Lord ja Christopher Miller, on studion viimeisin elokuvajulkaisu. Se palkittiin parhaan animaatioelokuvan Oscar®-palkinnolla. Animaatio-osasto on tuottanut lisäksi sellaiset menestyselokuvat kuin Smurffit, Poutapilviä ja lihapullakuuroja ja Hotel Transylvania. Seuraavaksi Sony Pictures Animation julkaisee sen alkuperäistuotantoa olevan animaatiokomedian The Mitchells vs. The Machines sekä animaatiomusikaalin Vivo, johon laulut on säveltänyt Lin-Manuel Miranda. Vuonna 2002 perustettu Sony Pictures Animation on osa Sony Pictures Motion Pictures -konsernia.

Kotisivu: www.sonypicturesanimation.com

Facebook: www.fb.com/SonyPicturesAnimation

YouTube: www.youtube.com/user/SonyAnimation

Instagram: www.instagram.com/sonyanimation @sonyanimation

Twitter: www.twitter.com/sonyanimation @sonyanimation

Tumblr: www.sonyanimation.tumblr.com

SONY PICTURES ENTERTAINMENT

Sony Pictures Entertainment (SPE) on Sony Entertainment Inc:n tytäryhtiö. Sony Entertainment Inc. taas on Tokiossa sijaitsevan Sony Corporationin tytäryhtiö. SPE:n maailmanlaajuisiin toimintoihin kuuluvat elokuvien tuotanto, hankkiminen ja levitys; tv-ohjelmien tuotanto, hankkiminen ja levitys; televisiokanavatoiminta; digitaalinen sisällöntuotanto ja levitys; studiotoiminnot; ja uusien viihdetuotteiden ja -tekniikoiden kehittäminen. SPE:n omistamiin elokuvatuotantoyhtiöihin kuuluvat Columbia Pictures, Screen Gems, TriStar Pictures, Sony Pictures Animation, Stage 6 Films, AFFIRM Films ja Sony Pictures Classics.

Lisätietoja: www.sonypictures.com/corp/divisions.html

SF STUDIOS

SF Studios on ollut Pohjoismaiden johtava elokuvayhtiö sadan vuoden ajan. Sillä on pääkonttori Tukholmassa ja tytäryhtiöt Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. SF Studios tuottaa viihdesisältöä valkokankaalle, televisioon ja tallennelevitykseen. Lisäksi se on johtava pohjoismaisen ja ulkomaisen elokuvan levitysyhtiö Pohjoismaiden markkinoilla. Liiketoiminta-alueita ovat pohjoismainen tuotanto sekä pohjoismaiset ja kansainväliset yhteistuotannot, elokuvateatteri- ja Home Entertainment -levitys, kansainvälinen myynti ja digitaaliset suoratoistopalvelut.

Kotisivu: www.sfstudios.fi