12.10.2018 | Walt Disney Studios Motion Pictures Finland

Timo Koivusalon Olavi Virta nousi viikon katsotummaksi elokuvaksi

Yleisö otti Timo Koivusalon uuden elokuvan Olavi Virta omakseen – elämäkertaelokuvalla on avausviikon jälkeen yhteensä 55 235 katsojaa. Elokuva sai ensi-iltansa 5.10.

Suomen kaikkien aikojen suosituimmasta laulajasta kertova elokuva kiilasi muualla maailmassa ykköspaikkaa pitävän Venomin ohi viikon katsotuimmaksi elokuvaksi Suomessa. Olavi Virta on tuonut ihmiset elokuvateattereihin ympäri maan. Antti Juntunen Kaarinan Kino Piispanrististä ja Kino Laitilasta kertoo: ”Olavi Virran vastaanotto ja yleisön reaktiot ovat olleet ylitsevuotavia. Elokuva tulee olemaan meillä vuoden katsotuimpia – tällaiset elokuvat ovat pienteattereiden olemassaolon kulmakivi.” Myös Matti Kärki Nurmeksen Kino Hannikaisesta iloitsee elokuvan menestyksestä: ”Yleisö on ottanut Olavi Virran poikkeuksellisen hyvin vastaan. Tämän kaltaiset kotimaiset elokuvat ovat meille elintärkeitä.”

”Timo Koivusalon elämäkertaelokuvat puhuttelevat suurta yleisöä kohdettaan kunnioittaen. Olavi Virta on nousemassa Kulkurin ja Joutsenen, Sibeliuksen ja Rentun Ruusun tavoin suureksi yleisömenestykseksi. Elokuvien ensisijainen tarkoitus on saavuttaa katsojia. Tässä Koivusalo on onnistunut ja tullut Suomen suosituimmaksi ohjaajaksi. Hänen elokuviaan on ilo levittää, koska meillekin on yleisö tärkeintä ”, kommentoi elokuvaneuvos Jussi Mäkelä levitysyhtiö Disneyltä.

Elokuvan synopsis:
Olavi Virta on elokuva Suomen kaikkien aikojen suosituimmasta laulajasta. Miehestä, jonka unelman sota katkaisi, miehestä, joka nousi köyhyydestä huipulle ja Suomen kansan rakastamaksi esiintyjäksi niin estradeilla kuin elokuvissakin ja joka menetti lopulta kaiken muun paitsi ainutlaatuisen äänensä. Se on elokuva miehestä, joka rakasti kauniita naisia ja jota kauniit naiset rakastivat. Miehestä, joka nautti vauhdista, amerikkalaisista autoista, aplodeista ja alkoholista.

Elokuvan traileri:

Elokuvan kotisivut: