30.08.2018 | Finnkino Oy

Finnkinon elokuvalevityksen markkinointipäälliköksi Jutta Hopp

VTM Jutta Hopp aloittaa Finnkinon elokuvalevityksen markkinointipäällikkönä syyskuun alussa.

Jutta siirtyy Finnkinolle SF Studiosilta, jossa hän on työskennellyt markkinointipäällikkönä viimeiset 10 vuotta vastaten mm. kotimaisista elokuvien, MGM:n, STX:n, StudioCanalin ja SF:n omien hankintojen markkinoinnista. Hänen työhistoriaansa kuuluvat mm. elokuvat Tuntematon sotilas, 007 Skyfall, 007 Spectre ja Hobitti – Odottamaton matka. Ennen SF:ää Jutta työskenteli vuosia elokuvatiedotuksen parissa mm. tuotantoyhtiössä MRP Matila Röhr Productions Oy.

Toivotamme Jutan lämpimästi tervetulleeksi Finnkinon elokuvalevityksen tiimiin! Finnkinon elokuvalevitystiimin muodostavat markkinointikoordinaattori Liisa Sauri, digitaalisen markkinoinnin koordinaattori Matti Väänänen, myyntikoordinaattori Minna Lampolahti, tuotantopäällikkö Ulla Leisio ja teatterilevityksen vetäjä Mika Nieminen.

Finnkinon elokuvalevitys levittää ja markkinoi Suomessa Paramount Pictures- ja Universal Pictures -studioiden sekä Scanboxin elokuvia. Julkaisemme noin 40 elokuvaa vuosittain valkokankaalla. Finnkinon elokuvalevitys on Finnkino Oy:n sisäinen, elokuvateatteritoiminnasta erillinen osasto, joka jakelee edustamiaan elokuvia kaikille Suomessa toimiville elokuvateatteriyrityksille.

Lisätietoja:
Mika Nieminen