06.03.2018 | MRP Distribution

Neljä elementtiä palkittiin parhaana elokuvana Sloveniassa

Neljä elementtiä palkittiin parhaana elokuvana Sloveniassa Mountains, Sports and Adventure (Vuoret, urheilu ja seikkailu) –sarjassa Award Laurel -palkinnolla

Natalie Hallan ohjaama ja Marko Röhrin ja MRP Matila Röhr Productions Oy:n tuottama elokuva Neljä elementtiä (Life in Four Elements) oli mukana Sloveniassa 12. kertaa järjestetyn Festival Gorniškega Filma (26.2.-4.3.2018) elokuvafestivaalin virallisessa kilpailusarjassa lähes 50 muun elokuvan kanssa. Tämä on jo elokuvan kolmas festivaalipalkinto.

PARAS ELOKUVA KILPAILUSARJASSA ”VUORET, URHEILU JA SEIKKAILU”

Neljä elementtiä – maa, vesi, ilma ja tuli  (Natalie Halla, Itävalta/Suomi 2017)
”Maapallon elämän neljän peruselementin läsnäolo on vaikea kokea jokapäiväisessä elämässä. Elokuva tarjoaa siihen mahdollisuuden, kun pääsemme seuraamaan läheltä neljän seikkailijan elämää kauniisti kuvattujen ja herkästi toisiinsa kytkeytyvien kohtauksien muodossa. Päädymme toteamaan, että me ihmiset olemme vain yksi elementti muiden joukossa.”

-Tuomaristo Andrej Grmovšek, Billy Choi ja Pawel Wysoczanski.

Festival Gorniškega Filma on Slovenian suurin elokuvafestivaali, joka on myös International Alliance for Mountain Filmin (IAMF) jäsen vuodesta 2007.

Neljä Elementtiä – maa, vesi, ilma, tuli on matka neljään klassiseen elementtiin elokuvan neljän päähenkilön kautta. Dokumentin on ohjannut palkittu itävaltalaisohjaaja Natalie Halla ja elokuvan äärimmäisen upeasta kuvauksesta vastaa Teemu Liakka, jonka käden jälkeä on voinut aiemmin ihailla mm. Suomen kaikkien aikojen katsotuimmaksi dokumentiksi nousseessa Järven tarinassa (2016) sekä norjalaiselokuvissa Pioneer – sukellus meren syvyyksiin (2013) ja Norjan Oscar-ehdokkaanakin olleessa The Wave (2015) –katastrofielokuvassa.

Elokuvan tekijät: Ohjaaja ja käsikirjoittaja Natalie Halla, kuvaaja Teemu Liakka, leikkaaja Benjamin Mercer, Säveltäjä Michael Andreas Haeringer, lisäsävellykset Panu Aaltio, äänisuunnittelijat Juha Hakanen ja Benjamin Mercer, tuottaja Marko Röhr, kertoja Turkka Mastomäki.

Lehdistökuvat:

www.filmikamari.fi/pressit Tunnus: press Salasana: noutaja

EPK-klipit:

ftp://share.matilarohr.com/ Käyttäjätunnus: neljaelementtia Salasana: 4Elements

Traileri: https://www.youtube.com/watch?v=QUFbb7g1rLg

LISÄTIETOJA:

MRP Matila Röhr Productions

Tuottaja Marko Röhr

puh 0400 416 634

marko.rohr@matilarohr.com

LEVITYS

MRP Matila Röhr Productions