16.10.2017 | Black Lion Pictures Oy

RENDEL-elokuva voitti parhaan toimintaelokuvan palkinnon

Kotimainen supersankarielokuva RENDEL voitti parhaan toimintaelokuvan palkinnon Meksikossa Feratum Film Festivaaleilla

RENDEL-elokuva sai Meksikon ensi-iltansa Feratum Film Festival –tapahtumassa, joka on yksi maan suurimmista fantasiaelokuvafestivaaleista. Sunnuntai-iltana palkittiin festivaalin parhaat elokuvat ja RENDEL-elokuva sai parhaan toimintaelokuvan palkinnon.

Meksikossa Rendeliä olivat edustamassa elokuvan ohjaaja Jesse Haaja ja Stacyn roolissa nähtävä australialainen Bianca Bradey.

Jesse Haaja oli yllättynyt Rendelin suosiosta:

Aivan käsittämätön vastaanotto Rendelille Meksikossa! Kun laskeuduin tänne perjantaina, niin lentokentällä oli fanijoukko vastassa Suomen lippujen ja The Rasmuksen levyjen kanssa. Ei jotenkin pystynyt edes kuvittelemaan, kuinka iso fanijoukko elokuvalla oli täällä ennen kuin kukaan oli sitä nähnyt. Pakko myöntää, että voitto tuli yllätyksenä, mutta oli kyllä erittäin tervetullut. Elokuva koettiin tuoreeksi, erilaiseksi ja viihdyttäväksi. Esimerkiksi Rami Rusinen sai valtavasti kehuja.

Seuraavaksi RENDEL nähdään Belgiassa Razor Reel Flanders Film Festivaaleilla lokakuun 29. päivä ja Pohjois-Amerikan ensi-iltansa se saa Chicagon Cinepocalypse Genre Film Festivaaleilla marraskuun alussa.

KUVAT TAPAHTUMASTA:

-----------

Rendel-elokuva perustuu mikkeliläisen Jesse Haajan luomaan sarjakuvahahmoon, joka elää synkässä tulevaisuuden Suomessa taistellen pahamaineista VALA-rikosjärjestöä vastaan. Elokuva sai ensi-iltansa Suomessa 22.9.2017. Some-hitistä elokuvaksi kasvaneella kieroutuneella sankaritarinalla on jo kymmeniä tuhansia seuraajia ja trailereita on katsottu parikymmentä miljoonaa kertaa.

Rendeliä esittää Kris Gummerus. Elokuvan muissa rooleissa nähdään muun muassa Rami Rusinen, Renne Korppila, Matti Onnismaa, Johnny Vivash, Bianca Bradey, Sheila Shah, Alina Tomnikov, Aake Kalliala sekä Reino Nordin. Elokuvan ovat käsikirjoittaneet Pekka Lehtosaari, Miika J. Norvanto sekä Timo Puustinen, ja sen tuottavat Black Lion Pictures, Frozen Flame Pictures, Bad Beaver Productions sekä Haaja & Arwo Design.

Euroopan armottomin rikollisjärjestö VALA on jo vuosia lahjonut virkamiehiä runnoakseen läpi testaamattoman Nh25-rokotteen kolmannen maailman pahaa aavistamattomille markkinoille. Naamioitu mies aloittaa iskunsa VALA-järjestön joukkoja vastaan aiheuttaen suuria taloudellisia menetyksiä. Alkaa salaperäinen yöllisten iskujen sarja, jossa veri roiskuu ja raha palaa – kirjaimellisesti. Kasvoton sankari Rendel käy avointa ja säälimätöntä sotaa VALA -järjestöä vastaan: ei armoa, ei vankeja. VALA, voimattomana sissisotaa vastaan, värvää riveihinsä kansainväliset palkkasoturit. Kasvottoman kostajan haastaessa kasvotonta korporaatiota alkavat molempien naamiot rakoilla. kukaan ei peräänny: totuuden hetki on nyt.

Elokuvan lehdistömateriaali: http://www.blacklionpictures.fi/press/rendel/
Elokuvan 2. traileri: https://www.youtube.com/watch?v=lQEg2AhpIoI