15.09.2017 | MRP Distribution

AJ Annilan ohjaama IKITIE –elokuva nyt esittelyssä YLE TV1:n ELOKUVAN HETKI –ohjelmassa

YLE TV1 esittää ELOKUVAN HETKI: IKITIE TEKIJÄT KERTOVAT ELOKUVAN TAUSTOISTA –ohjelmaa la. 16.9. alkaen

YLE TV1 esittää ELOKUVAN HETKI: IKITIE  TEKIJÄT KERTOVAT ELOKUVAN TAUSTOISTA  –ohjelman seuraavasti:

La. 16.9. KLO 20.26

Su. 17.9. klo 22.51

Ti. 19.9. klo 22.16

La. 23.9. klo 20.27

Ma. 25.9. klo 22.46

Ke. 27.9. klo 22.30

Ohjaus AJ Annila, kuvaus Aapo Lettinen, tuotanto MRP Matila Röhr Productions Oy / Ilkka Matila

Ikitie –trailerlinkki: https://www.youtube.com/watch?v=3tAUchPdBMs

Ikitie sähköinen Press Kit: http://warehouse.kinghill.fi/matila_rohr/ikitie

Täältä voit ladata TV ja radio –materiaalia: ftp://share.matilarohr.com/

Käyttäjätunnus: Ikitie

Salasana: EternalRoad

Lehdistökuvat löytyvät täältä:

www.filmikamari.fi/pressit

Käyttäjätunnus: press

Salasana: noutaja

IKITIE ON UNOHDETTUJEN SUOMALAISTEN VAIETTU TARINA.

Elokuva on osa Suomi100 –juhlavuoden ohjelmaa.

”Suomen historiassa on paljon kertomattomia tarinoita. Niiden esille nostaminen on tärkeä osa itsenäisen Suomen satavuotisjuhlavuotta 2017. Ikitien  unohdettujen suomalaisten kohtalo on koskettava ja puhutteleva.” -Suomi100 -hankkeen pääsihteeri Pekka Timonen.

Elokuvan työryhmään on koottu suomalaisen elokuvan parhaista parhaimmat, kuten tuottaja Ilkka Matila, ohjaaja AJ Annila, käsikirjoittajat Antti Tuuri, AJ Annila, Aku Louhimies, elokuvaaja Rauno Ronkainen F.S.C.

Suurtuotannon rooleissa nähdään vaikuttava kansainvälinen ensemble mm. Tommi Korpela, Sidse BabettKnudsen, Ville Virtanen, Jonna Järnefelt, Hannu-Pekka Björkman, Helen Söderqvist, Hendrik Toompere, Sampo Sarkola, Irina Björklund, Antti Virmavirta, Lembit Ulfsak, Emmi Parviainen sekä Eedit Patrakka.

IKITIE NYT ELOKUVATEATTEREISSA KAUTTA MAAN!

LEVITYS: OY NORDISK FILM AB

Elokuvan musiikin ovat säveltäneet ruotsalaiset Kalle Gustafsson Jerneholm ja Ian Person, jotka muistetaan huippusuositusta yhtyeestä The Soundtrack of Our Lives. Heidän lisäkseen Grammy-palkittu Eric Peltoniemi sekä viime vuonna Suomen Kulttuurirahaston palkinnolla palkittu Paleface sovittavat amerikansuomalaisten siirtolaisten musiikkia elokuvaan.

Antti Tuurin  tositapahtumiin pohjautuva Ikitie -romaani ilmestyi vuonna 2011. Antti Tuuri sanoo, että kirja poiki erittäin paljon yhteydenottoja ihmisiltä, joiden sukulaisia oli hävinnyt vainoissa. Kirja avasi historian haavat. Ikitie on seitsemäs osa Antti Tuurin Äitini suku -sarjassa ja Jussi Ketola –sarjan kolmas osa. Kaksi ensimmäistä ovat Taivaanraapijat (2005) ja Kylmien kyytimies (2007).

Jorma Akkanen?

Tiedottaja??

MRP Matila Röhr Productions Oy

Tallberginkatu 1 B 124?

00180 Helsinki??

Matkapuhelin 050 567 1888?

Sähköposti jorma.akkanen@matilarohr.com

www.matilarohr.com