09.05.2017 | Black Lion Pictures Oy

Suolahdelta Cannesiin! Valtra ja kotimainen Rendel-elokuva ainutlaatuiselle matkalle

Traktorivalmistaja Valtra ja suomalainen supersankarielokuva Rendel ovat yhdistäneet voimansa. Rendel-kuvioitu traktori on aloittanut matkansa Suolahden tehtaalta kohti Etelä-Ranskan Cannesia.

Traktori saapuu maailmankuuluille elokuvajuhlille 17. toukokuuta. Samana päivänä on elokuvan ensimmäinen näytös kansainvälisille ostajille osana Marché du Film -tapahtumaa. Suomessa elokuva saa ensi-iltansa 22. syyskuuta.

Rendel-traktori lähti Valtran tehtaalta Suolahdelta 8. toukokuuta kohti Helsinkiä, josta alkoi laivamatka määränpäänä Travemünde Pohjois-Saksassa. Traktorin reitti Saksan ja Ranskan läpi Cannesiin kulkee muun muassa Hannoverin, Frankfurtin, Mainzin, Nancyn ja Lyonin kautta. Mukana Cannesissa on myös Rendel-elokuvan tuottaja, keskisuomalainen Timo Puustinen.

Traktorimatkan varrelta julkaistaan ajankohtaisia tunnelmia kuvien ja videoiden muodossa elokuvan verkkosivuille osoitteeseen: rendelmovie.com/valtra ja sosiaaliseen mediaan hashtagilla #rendelvaltra. Tapahtumaan liittyen on käynnissä myös kilpailu, jossa traktorin bonganneilla on mahdollisuus voittaa palkintoja.

Rendel-traktori on Valtran N174 Unlimited -malli, joka on voittanut tittelit “Tractor of the year” sekä “Machine of the year”. Ainutlaatuiselle Rendel-teipatulle traktorille kertyy matkaa Suomesta Etelä-Ranskaan lähes 3 000 kilometriä. Traktorin keskinopeus on noin 40 kilometriä tunnissa ja ajoaika pääasiassa öisin.

Traktori-idean isä, yksi Rendelin tuottajista Timo Puustinen on tyytyväinen yhteistyöhön Valtran kanssa. Ainutlaatuinen retki läpi Euroopan on osoitus suomalaisesta laatutyöstä ja periksiantamattomuudesta.

Kolme vuotta sitten The Expendables 3 -elokuvan tähdet ajoivat Cannesissa tankeilla. Nyt näytämme maailmalle, miten Rendel ja Valtra saapuvat samalle kadulle Suomesta asti uniikilla traktorilla! Tämä on sitä suomalaista rohkeutta ja positiivista hulluutta”, Puustinen kertoo.

Paikan päällä Ranskan Rivieralla traktori viihtyy noin viikon ajan eri tapahtumissa ja maisemissa. Elokuvan kotisivujen kautta on mahdollista nähdä tunnelmia sekä elokuvafestivaalilta salamavalojen loisteesta että lähiseuduilta. Sosiaalisesta mediasta tapahtuman löytää hashtagilla #rendelvaltra. Rendel-traktorin matkaa voi seurata 21. toukokuuta saakka.

Rendel-elokuva perustuu Jesse Haajan luomaan sarjakuvahahmoon, joka elää synkässä tulevaisuuden Suomessa taistellen pahamaineista VALA-rikosjärjestöä vastaan. Elokuvan ensi-ilta Suomessa on 22.9.2017. Some-hitistä elokuvaksi kasvaneella kieroutuneella sankaritarinalla on jo kymmeniä tuhansia seuraajia. Elokuvan teaser traileria on katsottu verkossa jo yli kymmenen miljoonaa kertaa.

Rendeliä esittää Kris Gummerus. Elokuvan muissa rooleissa nähdään muun muassa Rami Rusinen, Renne Korppila, Matti Onnismaa, Johnny Vivash, Bianca Bradey, Sheila Shah, Alina Tomnikov, Aake Kalliala sekä Reino Nordin. Elokuvan ovat käsikirjoittaneet Pekka Lehtosaari, Miika J. Norvanto sekä Timo Puustinen, ja sen tuottavat Black Lion Pictures, Frozen Flame Pictures, Bad Beaver Productions sekä Haaja & Arwo Design.

Kuvia traktorista, elokuvan juliste sekä still-kuvia: http://www.blacklionpictures.fi/press/rendel/

Video traktorin lähdöstä:

Traktorimatkaa voi seurata osoitteessa: www.rendelmovie.com/valtra

Traktorimatka sosiaalisessa mediassa: #rendelvaltra

Facebook: www.facebook.com/rendelmovie