02.11.2016 | Finnkino Oy

Bob the Robot ja Viestintätoimisto Manifesto vastaamaan Tom of Finland -elokuvan markkinoinnista ja viestinnästä

Helsinki-filmi ja Finnkinon elokuvalevitys ovat valinneet tuottamansa ja levittämänsä Tom of Finland -elokuvan mainostoimistokumppaniksi Bob the Robotin ja viestintäkumppaniksi Manifeston.

Bob the Robot ja Manifesto on valittu vastaamaan Tom of Finland -elokuvan markkinoinnista ja viestinnästä yhdessä Finnkinon elokuvalevityksen kanssa.

– Meillä Finnkinolla on vahva usko Tom of Finland -elokuvaan. Markkinoinnilla ja viestinnällä on vielä paljon tekemistä, koska ihmiset toistaiseksi tuntevat lähinnä Touko Laaksosen taiteen, kun taas Dome Karukosken elokuva keskittyy enemmän kuvataiteilijan elämään ja kansainväliseen menestystarinaan. Olemme onnellisia, että saimme seuraksemme Bobin ja Manifeston, sillä meillä on suuret tavoitteet markkinoinnin suhteen. Tämä projekti on todella inspiroiva: pääsemme levittämään rohkeuden, rakkauden ja vapauden ilosanomaa, sanoo Finnkinon elokuvalevityksen markkinointipäällikkö Anna Lujanen.

­ – Bob haluaa olla hyvisten puolella. Touko Laaksosen tarina on tähän maailman aikaan erityisen ajankohtainen ja siksi ehdottomasti kertomisen arvoinen. Elokuva on sekä koskettava että komea ja mielestäni jokaisen suomalaisen tulisi nähdä se. Samaan aikaan on tietysti hienoa päästä tekemään sellaista digitaalista leffamarkkinointia mitä tässä maassa ei ole ennen nähty, hehkuttaa Bob the Robotin strategiajohtaja Karolus Viitala.

– Olemme todella iloisia ja ylpeitä siitä, että saamme olla mukana toteuttamassa Suomen yhtä kautta aikojen tärkeintä elokuvaa yhdessä elokuva-alan parhaiden tekijöiden kanssa. Manifeston rautainen projektiosaaminen ja ensiluokkaiset media- ja vaikuttajasuhteet tulevat nyt hyvään käyttöön. Projekti on erityisen mielenkiintoinen myös viestinnällisesti. Manifeston tiimillä on aiempaa kokemusta Touko Laaksosesta ja Tom of Finland -tematiikasta, kun lanseerasimme Finlaysonin Tom of Finland -tekstiilimalliston syksyllä 2014, kertoo Manifeston asiakkuusjohtaja Jonna Varhama.

Tom of Finland -elokuva ensi-illassa helmikuussa

Dome Karukosken ohjaama ja 24. helmikuuta 2017 ensi-iltansa saava Tom of Finland on elokuva suomalaisen maailmankuulun taiteilijan Touko Laaksosen elämästä, unelmista ja rakkaudesta. Elokuvan pääosaa näyttelee Pekka Strang. Muissa keskeisissä rooleissa loistavat Lauri Tilkanen ja Jessica Grabowsky. Elokuvaa on kuvattu Suomen lisäksi Saksassa, Ruotsissa, Espanjassa ja Yhdysvalloissa. Tom of Finland -elokuva on osa Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlavuoden ohjelmaa.

Tom of Finland -elokuva on tällä hetkellä leikkausvaiheessa. Elokuvan tuottajana toimii suomalainen Helsinki-filmi ja levittäjänä Finnkinon elokuvalevitys. Median ennakkonäytökset järjestään alkuvuodesta 2017. Elokuvan ensimmäinen teaser-traileri julkaistiin 15. syyskuuta.

Median yhteydenotot ja haastattelupyynnöt koskien Tom of Finland -elokuvaa ohjataan jatkossa viestintätoimisto Manifestolle: tof@manifesto.fi ja puh. 050 344 3606.

Lisätietoja:

Anna Lujanen, Finnkinon elokuvalevitys, 040 527 4734, anna.lujanen@finnkino.fi

Annika Sucksdorff, Helsinki-filmi, 050 596 8089, annika@helsinkifilmi.fi

Karolus Viitala, Bob the Robot, 040 848 8372, karolus.viitala@bobtherobot.fi

Jonna Varhama, Viestintätoimisto Manifesto, p. 050 543 2926, jonna.varhama@manifesto.fi

Seuraa Tom of Finland -elokuvaa sosiaalisessa mediassa:

Facebook: tomoffinlandelokuva

Twitter: @ToFmovie