17.10.2016 | Pirkanmaan elokuvakeskus

Pirkanmaan elokuvakeskuksen levittämiä dokumenttielokuvia saatavina nyt myös myynti-DVD:nä.

Elokuvapalvelu J. Suomalainen Oy levittää Pohjola-filmin dokumenttielokuvia myynti-DVD:nä 1.10.2016 alkaen. Elokuvat ovat tilattavissa tällä hetkellä www.discshop.fi ja www.cdon.com verkkokaupoista.

Pirkanmaan elokuvakeskuksen levittämiä dokumenttielokuvia saatavina nyt myös myynti DVD:nä.

TIEDOTE 17.10.2016

Elokuvapalvelu J. Suomalainen Oy levittää Pohjola-filmin dokumenttielokuvat Kummisetäni thaimorsian, Marzia, ystäväni sekä Onnelliset myynti-DVD:nä 1.10.2016 alkaen. Elokuvat ovat tilattavissa tällä hetkellä www.discshop.fi ja www.cdon.com verkkokaupoista.

Kummisetäni thaimorsian on vuonna 2012 valmistunut, huiman yli puolen miljoonan tv-yleisön saavuttanut Wille Hyvösen ohjaama dokumenttielokuva. Willen kummisetä rakastaa thaimaalaista naista. Wille ei usko, että länsimaisen miehen ja thaimaalaisen naisen välillä voisi olla todellista rakkautta, kyse on kaunistellusta prostituutiosta. Kummisetänsä kutsumana Wille lähtee kuukaudeksi Thaimaahan selvittämään suhteen todellisen tilan. Onko rakkaus aitoa?

Marzia, ystäväni on useita kansainvälisiä festivaalipalkintoja voittanut Kirsi Mattilan ohjaama dokumenttielokuva. Elokuva kertoo tarinan parikymppisestä Marziasta, joka kaikkien nuorten tavoin unelmoi rakkaudesta, vapaudesta ja mielenkiintoisesta työstä. Hän haaveilee rauhasta ja itsemääräämisoikeudesta elämäänsä. Afganistanissa nämä unelmat ovat vallankumouksellisia.

Onnelliset on paljon keskustelua herättänyt Wille Hyvösen ohjaama dokumenttielokuva onnen tavoittelusta. Tässä ajassa on erityisen paljon ihmisiä, jotka tekevät mitä tahansa tullakseen mahdollisimman onnellisiksi. Wille Hyvönen oli yksi heistä, kunnes tutustui onnea työkseen kauppaaviin ammattilaisiin ja teki elokuvan onnellisuudestaan.

Elokuvapalvelu J. Suomalainen Oy on kirjastojen kuvatallennehankintoja palveleva yritys, joka on nyt tehnyt uuden aluevaltauksen kotimaisten dokumenttielokuvien myynti-DVD:iden jälleenmyyjänä. J. Suomalaisen elokuvapalvelu tulee myös levittämään myynti-DVD:nä mm. Pirkanmaan elokuvakeskuksen dokumenttielokuvat Matka Minuksi , Näin Unta Elämästä ja Mesenaatti. Vuonna 2017 on tulossa lisää julkaisuja , mm. Sodan Murtamat .

Elina Pohjola, Pohjola-filmi

elina.pohjola@pohjolafilmi.fi, p. 044 503 1881