23.06.2016 | Nordisk Film

Onneli, Anneli ja Salaperäinen muukalainen –elokuvan pehmolelucasting on päätynyt

Lastenraati ja ohjaaja Saara Cantell valitsivat päärooliin MÄÄ -nimisen pehmolampaan

Tänä kesänä kuvattavaan Onneli, Anneli ja Salaperäinen muukalainen -elokuvaan etsittiin Helsingin Sanomien kanssa pehmolelua tärkeään rooliin. Viime viikolla päättyneeseen castingiin tuli yhteensä yli 250 hakemusta. Hakijoiden joukossa oli eniten pupupehmoja.

Päärooliin etsittiin pehmolelua, jonka roolina on elokuvan lastenkodissa asuvan Pinja tytön pehmoleluna oleminen. Ohjaaja Saara Cantell toivoi, että valittava pehmolelu ei olisi liian suuri, jotta se kulkisi pienen tytön matkassa helposti ja sopisi unileluksi.

Kuusihenkinen lastenraati kokoontui tiistaina 21.6 valitsemaan päärooliin sopivan pehmolelun yhdessä ohjaaja Saara Cantellin kanssa. Lastenraadin jäsenet olivat: Eetu ( 5 v), Rebekka (7v), Celia (8v), Olli (8v), Vera (7v) ja Fiia (9 v).

Pehmolelut oli lajiteltu kuuteen eri kategoriaan, jotka olivat: Possut ja virtahevot, pienet ja isot nallet, koirat ja ketut, lampaat ja apinat, puput ja muut.

Lastenraati valitsi päärooliin lampaat ja apinat kategoriasta MÄÄ -nimisen pehmolampaan. Perusteluina lastenraati kertoi valinnalleen mm. sen, että MÄÄ on lähetetyn kuvan perusteella reippaan oloinen ja tottunut matkustamaan. MÄÄ-lampaan omistaa hämeenlinnalainen Siiri (3v).

"Rooliin haluavia pehmoeläimiä tuli niin valtava määrä - ja niin suloisia, halattavia ja persoonallisia, etten olisi ikinä pystynyt yksin tekemään valintaa! Onneksi lapsiraati oli taitava ja tehokas! Lapset perustelivat valintansa hienosti, ja saimme pääpehmoksi parhaan mahdollisen.", kommentoi Saara Cantell valintaa.

Hakemusten taso oli erittäin laadukas ja lastenraati päätti valita pääroolin lisäksi myös kolme muuta pehmoa elokuvan sivurooleihin. Valitut sivuroolipehmot ovat Kettuli-kettu, Siiri-possu ja Vadelma-pupu.

MÄÄn rooli alkaa kuvasten alkaessa 19.7 ja päättyy elokuun lopulla. Onneli, Anneli ja Salaperäinen muukalainen saa ensi-iltansa elokuvateattereissa tammikuussa 2017.

Lehdistökuvat:

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt: